Saturday, August 14, 2010

semua org ckp psl puase..aku?

dah masuk hari ke-4 puasa dah kan..?alhamdulillah, igtkan tak berapa larat nk puase, igt lg kate ayah..mohon je pade Tuhan, tlg kita kuat sikit utk berpuasa dan kesihatan baby tak terjejas jika kita perpuasa.1st day tu saje, aku puase tak ckp hari..msk 2nd day ke hari ini, alhamdulillah dpt bertahan..

tahun ni yg bestnya, lg bersemangat nk bersahur, kalo thn lepas dan lepas2 lg..sahur mcm tak sahur..blk keje kol 12am, tros g mkn sahur...awal bebenor sahur nya..tahun ni eksaited sket..thn pertama sbg isteri, dah bleh ikut mcm ibu..pkl 4am ke 4.30am dah bleh msk ape yg ade.. encik suami la tukang kejut psl dy dok main DOTA smpi ke pkl 4pg..dptla bersahur dgn proper sket..dan makin rajinla nk bersahur..kalo dulu2 pon..mmg slalu tak bgn p0n..takleh nk harap sgt yg mkn kol 12-1 pg tu.tu bukan sahur..tu supper..ngahahahah

thn ni juga, kene ekjas ms bebuka gan en suami sbb ofis dy kt kj, aku di tmn tun..company same..ofis len2 plak thn nih..kalo mcm hari nih..aku keje pg..lie plak abes keje kol 9..so berbuka la kt ofis dy..dpt spend time gan en suami..

thn ni juga..event berbuka puase mcm lagi meriah sket...ms 2nd puase, aku teringin nk mkn ikan bakar gan ketam..lie pon bwk la ke tanjung harapan..heret skalik megat dgn chap..aku rase kalo bukan akku ni pregnant, ntah bile plak nk ke sane..huhuhpastu, coming berbuka plak gan mama and family len skalik..next week, buka gan family aku..yg dah makin bertambah..yelah..2 menantu dgn bakal cucu..dlm perut lagi...ngeehee

nk ckp psl raya, nnti la..tak seminggu pon puase ha...next entry aku ckp psl persiapan raya plak.. ouh..lupe..thn lepas aku ade hanta entry psl tabiat menjelang puasa...nnti aku post plak thn ni punya version...hehehhehe..ok...SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA SEMUA!!!!!

No comments: