Tuesday, February 23, 2010

dead silence

dari hari ke hari aku nk update blog..dr hari ke hari aku nk tulis mcm2..tp ade je sangkut nya...mase penuh memanjang..yelah kalo keje ptg pon..abes keje kol doblas or 2 pg..blk kemas2 umah sket..urus itu ini sket..masak2 sket..kami ni manusia yg tak kesah pon makan kol bape..kalo kol 2-3 pg tu lapa...masak jela ape yg ade kt dapo tu...huhuh...itu ini..da nk subuh dah...bgn kol bp lom tentu lagi... ade byk sgt bende yg aku nk sharekan kat sini..cerite blk kg..citer jalan2..kisah manusia keliling aku..observation aku...mood aku..plan aku..pendapat dlm diam aku...pendapat dlm tak diam aku..(dan dan)..hari ni aku nk citer dulu la bende yg buat aku panas..

1. mlm td (mlm smlm)..tdo lbt..lepas subuh br tdo..pnat yg mcm yg tak penah ilang sbnrnya..

2. pnah dgr iklan kat radio era yang ' eih...besanya kete ko..'"mane de kete aku besa, same je"abes kenapa kete ko parking smpi amek parking kete aku"..yela2 len kali aku parking btol2 la
ade la org2 yg tak bertamadun nih..pkai kete panjang cantek,..pesona..tp parking mcm HARAM..maunya masuk parking yang aku nk masuk nih (dahla punya susah nk carik parking yg dekat dan selamat sbb aku blk keje da mlm buta, bahaya)..ade plak yg depan kete nih mmg parking muat2 je kat kotak dy..yg si pesona amboi!mau suku kotak aku dy pakai..aduh...aku punyalah kuar, masuk, kuar, masuk..nak kasik ekjas...haih..bikin gua panas!nk aje aku calar kete td..takpon kasik note..cik akak/ cik abang..tlong parking ikot kotak!!!paham..IKOT KOTAK!!!!!

3. aku tgh nk siapkan sket report..aku overheard TL baru sorang nih tgh meng advise agent dy..tgh nk tlg agent dy..agent manjang ponteng pattern, MC pattern, buat jadual sesuke hati...kalo satu bulan da ade ponteng smpi 7-8 hari..tak campo lg MC yg belambak tu..mmg tggi la absenteeism rate team TL nih..yg aku panas..agent nih menjawab tu..kalo da ponteng tu..admit jela..ckp jela ade pape masalah jiwa ke hape..nih tak...bile TL tu nk ty n explain lbh sket psl sakit dy tu....(yela kejap kate sakit itu, kjap ini, TL mane tak start argue)..dy bleh jawab..Kak, takyah ckp pape kat saye psl medication n treatment nih...saye dak bio-media dulu..saye tau sume tu...aku da nk stat sound tepek jek..tp aku dgr je lagi pe dy dok mnjwab yg tak relevan...aku pon mencelah dr belakang(agent tu tak pusing pon)..

aku:nape J,bp AWOL?bp MC?
J:u tgkla pattern dy cane..
aku:i dgr td dy ade sakit..sakit is one thing..tp kalo da jd attitude..itu kite da takleh tolong..AWOL suke2 hati..kalo da byk sgt bleh lead to termination..

J sambung blk dgn gan agent..dan dy masih lg menjwab

aku celah lagi...J, this is attitude issue J, educated macam mane pon..wat perangai cani..tak kemane..keje mane2 pon kalo mslh cani mmg tak lame la keje..tak sape nak de..

J sambung semula dan yg aku dpt tangkap..J kate..awak kene make sure dtg ke je lagi 2 hari nih..kalo awak plan nk benti n dpt training bond ujong bln nih..kalo tak i akan block training bond..u make us lose, we going to lose ur money..
"oh, skang nk membalas la..men balas dendam plak"..

aku..WTF?

aku sound tepek dr belakang jek..senang2 block gaji jek..menjwab plak!

bile da abes sesi coaching J,aku tgk jek agent td nih...langsung tak pndang..hah..panas ke muke kene sound bertepek2..

4. bile blk..(dgn jalan2 laju)..nk kuarkan\..ade plak kete len yg parking belakang kete aku..kali nih waja plak...dy pon same..taula kete panjang...abes kotak parking kete yg kat belebih kt blakang np tak pakai bongok!!!..ni aku nk kuar pon susah la..macam haram!!!

sekian..
bile da smpi..encik suami request nk benjo..siapkan 3 benjo..2 suami...1 aku..aku tekad nk update blog..last2 lame tol nk siapkan nih...sangkut2 tgk Dead Silence..hehheeh

No comments: