Monday, October 17, 2011

astro first, ape pendapat anda?

astro first (AF)..aku igt lagi ms memula dpt berita yg astro akan launch program baru Astro first ms aku tgh pantang.
dpt update tweeter artis2 nilaaa...ramai yg berbuyi tak setuju...aku pon tak bape setuju, pd mulanya..sbb secara dasarnya kita akan nmpak merugikan industri perfileman negara kira..
yela, nk kuar tv kan, rugila kan g tgk wayang...baik dok kt umah..sbb ape..sbb ms tu sume tak tau mcm mane bisnes ni dijalankan..dahla abes je wajib tayang 2 minggu tu terus kuar AF...tambah plak mesti org igt mcm subscribe astro ceria, astro box office ke...so..kuar citer baru...tengokkk smpi muntah selama sebulan...tp rupenya lain..

semestinya, bende2 yg besar dan berisiko mcm nih mestila astro da kaji, da wat survey, da buat perjanjian dgn badan2 yg sepatutnya kan...barula derang leh launch bende mcm tu kan...GILE KO...org susah2 buat filem...

aku bleh kate idea Astro first ni mmg bagus...kenapa?

1) pd makcik2, pakcik2, nenek2, atuk2...yg tak larat nk beratur, yg keuzuran, yg rase dah tak rock, tp dlm jiwa ttp rock dgn citer melayu....bleh layan kt umah smpi hafal skrip...

2) buat ibu2 yg dlm pntang...ko igt citer KL gangster bleh tolak tepi jeke..mestila nk kene layan...tp takkan nk g mall kan...so, layan movie kt umah, smbil berpantang

3) aktiviti hujung minggu bersama kawan2...aku penah dlm 2-3 kali jugak..1st movie tu rumah ruby..2nd umah ina, then umah aku...bukanla minggu berturut2..mudahla utk kitorang lepak, sambil minum2 yg tuan rumah sponsor..heheh...makan2...tambah2 skang, masing2 da ade anak..so senang..kalo lepak kt luar, leceh sket..budak da makin lasak...kalo kt umah si anak2 kecil main2 smpi penat..pastu zzzzzz...takyah plan nk tgk movie mcm zaman takde anak dulu....serius seronok wieihhh

4) aktiviti bile blk kampung...ni pon lebih kurang mcm reason kt atas, tp nih yg best..kita paw mak pak kita laa..ngahahahah..blk2 check ade astro first best tak..layan ramai2..pastu ade lagi yg blk..tgk lagi..lagi dan lagi dan lagi..mcm last weekend, aku gan laki aku, adik ipar..layan Bini2 ku Gangster..pastu esoknya..kakak ipar aku plak smpi...layan lagi...tu pon da mcm 2-3 raun..pastu semalam, abes kenduri..psg lagiu psl sedara lain plak...smpi aku leh detect part mn best, mn ade cacat sket, smpi hafal la skrip nya...huhuhuh

5) aktiviti suami isteri bile terlepas movie, yela komitmen pd anak dan kerjaya..mcm last month, terlepas tgk wuxia...tup tup ade kuar kan astro first..layankan laa,...elok2 plak esoknya tu mama gan adik ipar aku dtg...layan kan lagi...

6) bagus utk org yg tgk wayang tu tp, takde sape nk teman, tp tanak g tgk wayang sorang...harusssla dy simpan citer smpi kuar at AF kan...

7)memudahkan org2 yg malu nk kuar psl jerawat super besar ade kt batang idong..atau pd yg malu ngaku dy tgk filem tempatan...patutnya, kita jelah yg paling kuat utk sokong filem kita kan...


ok, bg aku idea bisnes sebegini mmg bagus...byk yg bagus..kalo nk dikira takut market filem kita jatuh..cube ty pd movie goers sume, derang kalo nk tgk satu2 movie tu sgt, ape dikire akan kuar tv atau tak..yg ptg, derang wajib layan dulu dkat wayang..bukan kt umah..btol tak..?ape pula pendapat anda...

1 comment:

Anonymous said...

What i don't understood [url=http://www.saclongchamppascher-fr.eu]sac longchamp pliage pas cher[/url] is in reality how you are now not really much more smartly-preferred than you may be now. You're very intelligent. sacs à main longchamp pas cher [url=http://www.saclongchamppascher-fr.eu]sac longchamp pas cher[/url] , You realize thus considerably when it comes to this subject, produced me in my opinion consider it from numerous varied angles. Its like women and men don't seem to be interested unless it is one thing to accomplish with Lady gaga! Your personal stuffs nice. Always take care of it up!