Thursday, October 13, 2011

rezeki

tiap kali lepas sembahyang, antara yang aku pohon dgn rendah diri dan rase hina, aku pohon dimurahkan rezeki, dilapangkan masa, dipermudahkan segala urusan di samping yg lain2 permintaan..ye, byk kita wat dosa, tp byk pula yg aku minta…hina kan…?
terlalu byk atau boleh kata terlalu cukup rezeki yg allah dah kurniakan pd aku, aku sangat bersyukur..sangat bersyukur..

rezeki adalah sangat subjektif, bukan pada wang semata2…contoh terdekat..rezeki kita dpt suami yang baik…walaupon tak perfect tp cukup sempurna di mata kita…imperfection makes the couple perfect…rezeki yang lebih besar, dikurniakan anak pula..alhamdulillah..anak pula dilahirkan sihat dan tidak byk meragam..itu rezeki namanya..mudah dijaga..yang ibunya pula..murah dgn susu..di samping Tuhan membantu ibunya untuk kuat semangat dan juga dr sokongan suami, alhamdulillah rezeki susu utk anak pon ade..sedar tak sedar itulah rezeki yang memudahkan ibu dan bapa utk menguruskan kewangan..yelah dgn susu ibu..tak perlu beli susu formula, tak perlu guna diapers byk (sbb baby tak cirit birit mcm biasa baby yg minum susu FM), anak pon sihat..tak perlu ke klinik kerap..itu dipermudahkan urusan kita..itu rezeki namanya kan..

begitu juga yg jd pd aku dlm lbh stgh thn nih..di mana berpindah dept..dr segi karier mmg tak ade ape pon, tp dr segi masa, pengurusan anak, alhamdulillah..rezeki aku…aku berpindah dept..aku dpt keje fix pagi..OFF day at least satu ade Sabtu atau Ahad..mudah utk aku susun mase, susun plan utk family itu ini..ini rezeki namanya..tuhan dah tolong aku mudahkan urusan anak..tak perlu lagi aku nk swap sane sini, pening2 pale..sakit jiwa oo nk swap2 nih..

kemudian, aku diarahkan berpindah ke opis lain..atas sbb tertentu..yg tak best tidak lg satu opis gan en suami la..tp takpe..pendekkan cerita, sblm berpindah, di opis lame ade jual2 perfume..jd aku dpt peluang utk jual perfume dr opis lame, aku jual di opis br..alhamdulillah sambutan menggalakkan…syukurrrr…aku diberi rezeki sekali dgn peluang buat niaga..dptla tambah duit poket..

dan baru2 ni, aku dpt pula utk masuk dlm satu Program, mcm kita masuk training selama 3 bulan...mungkin komitmen lbih besar, tp dr segi mase..aku dah fix cuti weekend selama 3 bulan..alhamdulillah..jika dimurahkan rezeki aku dpt habiskan program tu dgn cemerlang, laluan utk naik pangkat itu lebih mudah..dan mase utk family khususnya part cuti weekend...boleh dapat...(sindrom nak cuti weekend nih mmg dr thn 2006 lagi aku de masalah pasal keje shift)

lagi satu..aku dpt satu peluang utk berniaga bj kurung, bj melayu dan yang seangkatannya..spt yang aku sebut diatas..rezeki bukan semestinya dtg dgn free mcm tu jek..kedebuk duit trn mcm tu jek..rezeki dtg dgn mcm2 bentuk..utk aku..aku byk dpt peluang..alhamdulillah…ini rezeki yg sgt membantu utk aku sekeluarga..alhamdulillah..moga dipermudahkan segalanya…dgn rase hina dan rendah dirinya..aku mohon padaNya utk diberikan kebaikan di dunia dan di akhirat utk aku sekeluarga..

No comments: