Tuesday, October 8, 2013

im back...back tak back sgtlaa...hahah

aku ni agaknya tulis blog setahun sekali gaknya...hahahah..sementara tunggu email opis donlod..aku bukak blog dulu...kita blog kejaplah...hmm...where to start..where to start...
well, skang aku tgh maternity leave..da bape hari aku tak track..tp lg lbh kurang lg 2 minggu aku masuk keje..pttnya next week, tp taska anak aku tutup seminggu utk cuti raya haji...seminggu u olsss...nk bising camne plakkan kt taska tu...pape pon..kita yg bertanggungjawab jage anak..kita bayar camne mahal pon kt nursery, kita yg betanggungjawab jaga..

aku rase maternity kali ni lebih terasa bercuti nya..kalo dulu...rase sangap gile cuti bersalin..tak sabar nk masuk opis..tp kali ni aku rase mcm tanakmasuk keje...nk jadi suri rumah..*pon bolehhhhhh..hahahah..
maybe stress level kt keje skang lg tinggi compared to my previous position mase adam lahir dulu...so, tanak amek tau pon psl keje..aku just donlod email jek..hahahah..

jadual aku seharian ms cuti nih..pagi bgn..pam susu...pastu bekfes..basuh baju..tak lame pastu, maisarah bangu nk susu..aku susukan dy, aku pon tetdo same..hahahah..pastu..aku bgn..while maisarah still sleeping..aku browse2 jap..kemas2 jap...eihh..chop...bile aku ckp kemas2 nih..dy ade mcm2 sbb aku ade mcm2 projek ms cuti nih..contohnya..1)punggah dan kemas almari baju..mummy, daddy and adam..2)punggah pinggan dan mangkuk, kemas balik kitchen cabinet...so..top table tu ade bekas susu adam, bekas air dan bekas bawang saje.3) kemas almari tudung mummy 4) buang segala toksin rumah maksudnya barang2 yg ade dlm rumah tp takde guna..contoh, buku, majalah, suratssss (a lott of surat), baju etc..u know yelah byk je brg yg kita simpan tp wat semak jek...5) kemas mainan adam, so yg kt depan tv hanya kete, motor and spiderman and friends saje..yg lain (cards, books, balls) mummy da sorok dlm blk dy..kalo tak sume dy sepahkan tp dy main 1-2 jek...so filtration is done..projek2 nih sbnrnya nk structure blk umah aku nih sblm aku masuk keje..kalo da masuk keje, mmg takla aku dpt buat...hahahah


ok back to my routine..da kemaskemas sket..bila da kol 11am camtu,,maisarah akan bgn blk..or mummy yg akan kejotkan..siapkan dy, mandi, susu, park kt depan tv..n mummy pon akan terpacak depan tv..smpi sarah tdo blk..besenya tak lame dlm da tdo blk 12 camtu..mummy habeskan citer Law & Order..pastu..masak2..settlekan ape yg patut..projek umah mummy ke..lipat baju, iron baju, buang sampah, pam susu dadadada..sambil tinjau maisarah..tepuk2 bontot dy kalo dy gerak2..atau susukan balik jap..kol 4pm, mummy da terpacak pan TV balik..tgk Janji Adam tv3..sblm ni Derhaka Seorang Madu..pastu 5pm Astro Prima ade Mira Sofea, 530pm sambung Bila Hati Perempuan Menjerit..kelasss mak...pastu..lepak2 jap..mummy siapkan bende2 kt dapo utk dinner, mandi...kejottkan maisarah, mandi dy..pastu agah2 dy ...sampi la maisarah nk susu blk or nk tdo blk..smbil tggu adam dan daddy balik..

itula dy seharian aku...nnti sok bile teringin..aku sambung blog lagi...nak la share psl detik2 nk bersalin..pengalaman selepas bersalin..berpantang ..mcm syok plakkk...hahahah..bukannya ape,.aku rase kene tulis la kt sini, nnti bile da tua..leh bace blk..kot lupe..sbb td aku bace blk bog aku mase 2008, aku tak igt yg aku penah tulis bende2 tu dulu..hahahah.. .

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)