Monday, November 3, 2008

teman yang bergelar isteri

teman aku seorang isteri
si isteri yang sedang marah
sangat marah

haihh
si suami menipunya

aku jadi takut, aku jadi bingit ,
aku kesian sama dia
si isteri sudah berkata "go to hell with marriage"
hmmm..baru sahaja berkahwin beberapa bulan..
betapa kuatnya kuasa TIPU itu...kan?

peluang sudah diberi beberapa kali..
si isteri sudah percaya dan harapan juga sudah dihulur
sakitnya dia rasa, kerana habis dicanang kepada semua,
si suami tidak beramalan begitu lagi
luluh kan rase?

kenapa benda begini boleh terjadi,
ini bukan faktor gender atau status atau semua semua itu
kenapa ya manusia benda yang sudah dingatkan, boleh dikompromikan, boleh dibincang semula
tapi buat juga atas alasan "mahu menjaga hati"..lalu buat belakang2...

adalah seeloknya, kita lihat buruk baik si dia
yang kita kira sebagai jiwa kita atas namanya cinta,
kenapa mahu buat belakang-belakang juga....


tapi aku tak boleh bicara lebih2,
ini tentang si suami isteri,
aku hanya teman mereka,
bukan untuk mengkritik mereka

tapi yang aku persoalkan..
adakah manusia tidak akan cukup diajar sehingga hampir runtuhnya sebuah masjid
adakah manusia tidak akan cukup tunjuk kehebatan di jalan raya sehingga hampir hilang nyawanya
adakah manusia tidak akan cukup beringat sehingga hanya mampu makan biskut saja
adakah manusia tidak akan cukup berjaga2 sehingga dia dirogol nanti



1 comment:

ila said...

hey,
:)
thanks for dropping by on my blog.