Wednesday, January 19, 2011

breast pump

nk pendekkan cerita, aku dulu plan labt lg nk stat pkai breast pump, yela dulu aku pk, aku gah pantang..ade la mase nk adap adam selama yg bleh, nyusukan dy sekerap mane dy nak..tp adam saaangatla kuat nyusu..tak menang tgn dibuatnya..nk gerak ke toilet pon kene tahan..dy rengek kalo lbt dpt susu..bukak mate nk susu..so ms tu, tgh emergency sgt, lie tlg carikan kt anakku alor gajah, xde..tesco, pon takde yg electric punya..yg ade manual..so belilah yg manual dulu..
wahh..sgt tak efektif..roger mmbe sorang cik kam nih dy kate dy ade lbh satu sbb salah bli..aku kate ok..cik kam hadiah kan pd kitorang..efektif..tp 2-3 hari nih da tak efektif..susu byk ni..dan aku nak bykkan lg..sbb kan lg kerap mengepam, lg byk susu..last2 korang tau..aku perah sndr..tp ade pembaziran la sket..menjejeh ke luar botol..quite messy pon..so..aku plan nk bli yg bagus btol..
mahal sket takpe..sbb aku nk pkai kerap..nk msk keje nnti nk wat stok lbh sket..

need your opinion on this..spectra 3 ke..medela ke..avent yg bagus...tp avent nih cam mahal sgt kot eikk..im more interested with spectra 3 tu..n..lg satu mn nk bli cooler bag..warmer la...n any accesorries lg yg kene bli?

cepat2 type ..sblom adam bgn...semalaman dy tak tdo mlm td tau

6 comments:

Naddy said...

aritu aku ada baca blog zura, lupa dia pakai pam apa. ko gi tanya dia la. sekian.

akubisikdisini said...

mizzyN..terima kasih pd info..hehehhe

Hunny said...

aku pakai spectra3.best!nnt ko nk anta baby pg sitter kan?kna ada cooler bag, ice pack, (cooler bag n ice pack tu aku bli coleman je.ble pki utk picnic sekali hahaha) warmer (sure sitter tu malas nk tunggu susu panas klu rendam pakai air panas ni), steriliser (klu ada bajet, bli yang letrik nye.aku pakai tablet pigeon je hehe), botol susu dan berusnya.ko tgk kt littlewhiz.com, aku bli kt showroom dia. ada pakej n sgt berbaloi.

medela nye sucking mcm time baby nyusu.lembut je.tu yang berbaloi ngn harganye :)

ninieZUERYANNIE said...

farah.. same pengalaman cam aku.. hahahahaha.. almaklum 1stimer mother.. aku x beli breast pump pon mase dlm pantang.. tu yg sampai bengkak2 susu sumer.. kdg2 time duduk saje meleleh aje susu, ish! bile pikir2 balik sgt membazir.. setitik air susu tu amat berharga kan.. mase tuh mmg everytime kena pakai breast pad.. (membazirrrr!!!) at last perah pakai tgn je as aku x nak bl pump lagi atas sbb tkt salah beli pump.. KONON.. (sbb mmg x pernah survey pon sblm tuh)

dipendekkan citer, sehari sblm masuk keje baru aku beli pump, avent yg manual.. pastu aku nyesal sbb manual sgt penat okeh! so, 2nd nih aku kena beli baru.. & dh jadi cam 1stimer gak kali ni.. nak tanye org ape yg bagus & berbaloi ngan harganye.. tu la td aku ckp KONON.. nih kire salah buat pilihan gak la nih..

ninieZUERYANNIE said...

ups ups.. aritu aku men-survey, x tau nape aku lebih suka medela plak kali nih.. ade yg 2 phase tuh.. cam sgt ok.. ui klo aku blh bl yg freestyle tuh lagi berbaloi2.. tp mahal sgt pulak kan..

Zurani said...

farah..aku pki spectra3.effective n affordable.aku memang lenjan abes breastpump tu. setakat ni xde masalah lg. tp BP tu aku da rehatkan kan die sementara wkt. production susu sgt2 merudum dan sgt menyedihkan aku n aiman:(