Saturday, January 3, 2009

bualan hati sepanjang perjalanan

kamu kamu ini pernah, dlm perjalanan kemana2 sorang2,kamu akan merewang saje pikir-pikir, berangan-berangan yang ntah ape2..

tadi pulangnya aku dr mlk ke kl semula selepas meyambut kepulangan ibu ayah dr kota suci, mekah..dan terus ke tempat kerja..aku merewang2 lagi

entri kali ini untuk aku kongsikan ape yang aku dok pk2 sepanjang perjalanan selama hampir sejam stgh tu..

aku lebih persoalkan kenapa pada diri sendiri

kenapa aku namakan kereta aku sebagai qiqi?
aku sgt sukekan name qistina..begitu juga balqis...takkan aku nk bg name kete aku panjang2 kot..
jd bg pendek..aku bg dy name qiqi..mase tu, kereta blom dibeli..tp name sudah lame aku rancang..ahakss..



kenapa seseorang panggil aku poop poop?
sbb ms aku dan lie berkawan, aku kuat sisha..tiap aku ajak..aku akan ckp..jom kita poop poop poop..?
da byk kali camtu gaknya...dy pon kate..aku pggil ko poop poop eihh...comel kan?ehheheheh..



kenapa aku suke kaler purple?
sebab bagi aku (bagi aku ok) purple itu sexy yet mysterious..purple itu hot..purple itu gelap..dan seseorang pernah berkata..purple is a new pink..dulu aku sgt suke hjau..sgt suke..slps brape tahun..ulang ijau saje..aku mula bosan..sbb dulu2 purple nih aku suka gitu2 aje..skang plak aku sudah berani ke merah dan kuning..serlah gitu!ahakss

kenapa aku suke karaoke?
aku tau sore aku sgt katak ok..tp aku suke nyanyi..bikin jerit kuat-kuat!!!!!!!

kenape aku tulis blog?
dulu aku pernah blogging, tp ntah ape2..alah..blog kt frenster tu..skang aku rs frenster dan yang begitu2 mcm da tak best dah..bagi aku (bagi aku ok) ..blogging macam terapi utk aku..sbb ada kala ada sesuatu yang kita nk ckp tp bile ckp, bunyinye pelik..jd bile bertulis ini ianya jadi lebih tersusun..kadang2 ada bende yang kita mahu katakan..nmpk kelakar atau ntahapeape bila kita mau hujahkan..


kenapa aku tulis bende2 macam nih...sebab aku suke-suke saje mau kongsi..!cheers..!


2 comments:

zamrie said...

aku aper pun cuma 2 perkara sama ada suka atau suka suka.

kenpa aku komen kat sini ? kerna aku suka, kenapa suka? kerana suka suka laaa hahahahaha

akubisikdisini said...

hahahah..aku suke komen kamu!kenapa..sbb memang suke..ahakss