Monday, December 29, 2008

senang semula

ujong minggu yang berkecamuk semalam..
mula tenang sedikit demi sedikit pada penghujung malam..

pernah tak kamu kamu ini ade perselisihan faham yang kamu tahu, sgt tahu puncanya sgt kecil..
tp meleret2..lalu amarah kamu tercabar..dan kemudiannya kita sendiri akan mula berfikir ntahapeape..
dan dia pon akan berfikir macam2..dan kemudiannya, saling melawan cakap, berdebat itu ini..
smpai tak reti gimana mahu sudahkannya..

tapi dalam hati akan terus kata...sudah2la tu...
namun mulut tu tetap tak berhenti nak melawan..kenapa?

bisikan syaitan durjana ke???
iman yang makin tipis ke..sampai tak reti mahu bersabar?
sudah tidak pekatkah ciri-ciri memahami dlm diri?
haihh...macam2 kan..???

- termenung-

yang sebenarnya..aku ini...

ya,aku perlu semaikan semula pemikiran dan perasaan positif yang pernah aku ada dulu
aku perlu buang semua saki baki kotor yang buat aku sakit dulu
aku harus pekatkan lagi jiwa memahami itu...
dan...aku perlu dapatkan semula seorang aku ini dulu


haihh...buruk sungguh kesan sakit bukan?

5 comments:

eL said...

pernah. saya pernah alami perselisihan faham yang sebegitu. perkaranya amat kecil. langsung saya diherdik sedangkan saya sudah maafkan. sedangkan salah itu bukan punca dari saya. alih-alih saya yang kena marah balik. akibatnya saya dibiarkan beberapa hari dalam keadaan tertanya-tanya. rasa sangat tak adil.

akubisikdisini said...

kan...kadang-kadang selisihan yang macam nih, yang berkecik ati pula yang kene marah..ahhhh...bila da reda..langsung 2-2 sama2 mintak maaf..haaiihhhh..

zamrie said...

pahit, getir, hidup dan pengorbanan.
hadapi demi kebaikkan...

proses kematangan hidup, yang baik jadikan teladan dan yang buruk jadikan sempadan.

akubisikdisini said...

-zamrie

agree, segala ape yang jadi, ade kebaikan dan keburukan..aku telan semua....

semua orang akan adap bende2 begini..malah ade yang lagi terok..kan?

Hunny said...

Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..hehe