Wednesday, December 3, 2008

bodohnye aku, emo gan org bodoh...

kenapa adanya manusia macam nih..

haiihhhh...
kawan-kawan aku yang rapat skali pon..
kadang2 silap metafsir tentang aku..tabiat aku..
kau pula ntah manusia mane, yang aku kira watak picisan dalam bualan harian aku..
pandai2 kata macam2 psl aku dan bakal suami aku..
kau siapa..?pula lagi kau suka2 'nasihat' org supaya jgn percaya pada aku..
kau siapa?kau tahu segala ke?

ye btol, tak elok percaya pade org sgt..aku juga begitu
kot ye pon,..pandang kiri, pandang kanan bile beri nasihat..
tup tup name aku dan bakal suami aku pon masuk skali kenapa..?
kau kenal aku ke?sgt tahu ke?kau kenal ke siapa dia?

aku pon tgh sibuk menelaah lg tentang dy..tentang jiwa dy..merasa kasih dy...
kau masuk campur, kenapa?

ye..ye..aku tau...dia begini..begini dulu..
itu dia sebelum ada aku..
kisah dia sebelum ada aku..aku terima seadanya..
begitu juga aku..aku begini begitu dulu..
ketika begini begitu aku..aku susah kan kau ke..?
ade crush kau terminat pada aku ke..hahah
sori,,aku bukan perempuan murahan..
senang2 aje mau skandal sana sini..
dia juga terima aku seadanya aku..
siapa aku..sejarah itam aku...dia tahu..
kau ade ke mase aku sakit dulu..takde..jadi diam!

eihh mangkuk..tak perlu la ko nk cakap2 lg..
kau tau sgt ke..
aku bangga mau kate, aku sgt bahagia sekarang..
andai kate Tuhan letakkan aku terluka lagi skali..
mmmm mungkin malu juga nanti..
aku terima....aku redha..

jika aku dgr lagi benda2 begini..
mmg sungguh kau mahu aku kacau idop kau..
farah bukan seorang pengacau..tp jika di ganggu emosinya sebegini..
aku boleh kacau kau, macam kacau dodol, smpi lembik sgt!


haihhhh..kawan2 jgn mcm peah sorang ni..jg tepi kain org je..
aku pula meraban, ntah ape ape ntah
layankan aje..aku emo..





2 comments:

9th January 1991 said...

Ish!
Knp ad org mcm ne ek?
Seriously talk,
skrg im in this situations.
I ckp kt u something.
Die atas nama NAZRY kat blog i tu, known as a PIMP.
mmg semua org tau perangai dia yg suka tukar" ppuan.
da dpt 1 ppuan, die bwa check in.
susah nak ckp klau org berada.
tapi itu dulu.
sebelum dia jumpa i.
tapi sekarang,
semua org nak ckp bukan" kat i.
dorg ckp, i yg bkwan ngn die mesti rosak gak.
mesti dah 'main' tiap mlm.
ishh! i geram tau!
die x penah sntuh bdn i lebih" as in mengambil kesempatan.
tapi disebabkan dulu dia mcm tu kat ppuan lain, smua org nak kata itu ini kat kami sekarang ne.
nak kata, semua org memang kenal dia. bukan hanya dengan cara dia yg mcm tu, tapi mmg dia golongan org berada yg smua org akan kenal tidak kira sebab negatif atau positif.
tapi tu la. kenapa mesti nak kata itu ini.
dia pun da naik rimas. dia janji kat i dia nak berubah utk i. ok i percaya. tapi desakan mulut org, buat kami tegang.
i geram tol org yg suka jaga tepi kain org tapi tak reti nak cermin muka sendiri.
andai kata i ne pun jahat.
andai kata i pun nakal nak buat 'itu ini' dgn dia, KENAPALAH? itu hidup i kan?
kalau kita buat jahat pun, kenapa dorg nak sebok. kan?
kita bukan mintak makan dgn dorg.
hmmmm....
geramkan!

akubisikdisini said...

yeap...btol tu..
i mmg hangen gan manusia jenis macam nih..

beginilah..
andai seseorang itu em..lets say seorang drug addict..n sekarang da berubah..kita berpacaran gan dy..ppl will talk a LOT about him..mesti ade issue di kemudian hari..aand derang ni tak pk ke kalo cakap byk2 sgt..si bekas penagih nih akan demotivated laa kan..

mesti dy kate..aku wat camni..org dok ngata gini..aku berubah..org kate begini begini..gan awek aku pon skali..last2..dy down...dy patah balik jln lame..

kan sedih gitu..

tp kisah i gan bf i.we know each other..and learning about each other..kitorang tak mau bende remeh temeh begini..rosakkan r.ship kitorang...ngeehee..